SAY YOU'LL HAUNT ME

Hejhej :D

Vanlig dag i skolan idag :) Haha, hände en kul sak efter idrotten men det säger man inte ;) För pinsamt för de deltagande (tror jag) Åkte hem med tio över två bussen, kom hem runt halv tre.
Men sedan blev det roligare :D Jag bakade lite chokladmuffins till söta pappa, som fyller 40 år idag :D GRATTIS PAPPA!! :love:

De blev jättegoda :) Jag hade ett litet omgjort recept, tack vare bristen på ingredienser
Inas (och Jennys) chokladmuffins:
100 g margarin
2 ägg
1½ dl strösocker
1½ tsk vaniljsocker
2 msk kakao
1 krm salt
2 dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
1 dl ljus sirap

Till Muffinsplåten (om du har en):
Ströbröd
Margarin

1. Sätt ugnen på 200 grader
2. Ta fram muffinsplåten och smörj med margarin (med hjälp av en papperstuss), strö sedan ströbröd över formerna / Ställ muffinsformarna på en plåt med bakplåtspapper.
3. Smält margarinet i en kastrull och låt det svalna.
4. Vispa ägg, socker och sirap lent med elvisp.
5. Blanda ihop vaniljsocker, salt, kakao, vetemjöl och bakpulver i en annan skål.
6. Rör ned mjölblandningen i äggsmeten med en slickepott / plast-smörkniv
7. Blanda till sist i det smälta margarinet.
8. Fördela smeten i formarna, fyll dock bara halva formen.
9. Grädda mitt i ugnen i 8-10 minuter.
10. För att göra dina muffins speciella för en trevlig kväll, toppa med vispgrädde.

Hoppas ni får användning av receptet :D Nu ska jag klä om lite inför kvällen :)

(får ha en ny hejdå-skylt ju, nu när bloggen är lila ;])

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0